12

Våren är här, vilket jag självklart tagit tillvara på idag. Har för det första änligen slipat klart framskärmen på Mustangen, så nu är det bara allt smått kvar. Sen har jag tvättat och vaxat Fiestan. Testade två produkter som jag fått med mig från jobbet att testa. Testade biltvätten speed wash från Sonax. Tyckte att det kunde ha skummat mera, men det gjorde jobbet och fick bilen ren. Skulle dock inte använda den på mustangen då jag tänker i år testa tjong produkter från Megwiers, har ännu inte köpt dom men när jag rullar ut skönheten så är det ett självklart val.
Jag tänkte att jag skulle testa att vaxa fiestan också så jag testade cleaner+wax från Sonax. Den var lite jobbig för när jag skulle torka av vaxet så hade det torkat in vilket blev ett helvete att försöka få bort. Så jag tog det värsta sen gav jag upp. Vet inte om jag var för långsam med att torka bort det, men iallafall så vart jag inte jätte nöjd direkt med resultatet. Så inte heller den produkten skulle jag använda på mustangen, men för bruksbilen så duger den definitivt.
Körde med min favorit SONAX fälgrengöring också och den är räddaren med jobbiga och skitiga fälgar. Så den är mitt alternativ för fälgarna i sommar!

Fiestan:



Sonax tvätt:                                    Sonax cleaner+wax

  

Tog lite vår bilder idag mellan varven =)











Jag måste bara passa på att pusha för Tierp arena i uppsala som kommer hålla sin första dragracing NDRS tävling den 7-8 maj. Sen kommer den stora sweden internationals den 9-12 Juli vilket absolut INTE kan missas! Det är dock under power big meet men det går att lösa. Måste se funny cars med mera som kommer köra då. Går INTE att missa, årets höjdpunkt. Är du intresserad av att läsa vad som annordnas där så är hemsidan: http://tierparena.com/page/index.php

/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback