14

Det är mycket som rör sig i mitt lilla huvud. Till att börja med så har jag haft ont i magen hela helgen, vilket inte hade givit med sig till idag. Så jag fick till och med avbryta träningen idag för att jag hade så ont. Sarah påpekade att jag har klagat till och från i två-tre veckor på att jag haft ont i magen. Jag har tänkt på det hela dagen och jag vet att det är många faktorer som spelar in och orsakar detta.

Nu är klockan halv tio och jag har fortfarande ont i magen, tänker ringa doktorn imorgon och se om han kan göra något och se vad han tror.

Har vart på arbetsförmedlingen idag vilket förhoppningsblev min sista gång någonsin i livet. Jag säger bara fan på deras system, jag blir så trött. Har ju haft timanställning ett tag nu och min handläggare har inte sagt något om att jag skall skriva ut mig. Jag har gått och trott att jag kan komma in i jobbgarantin för ungdomar efter 3 månader, för att jag ska slippa att vänta 3 månader om jag skulle bli arbetslös igen. Så jag tänkte att det är väl bara att vara inskriven så att de 3 månaderna går så man slipper som sagt att göra om det. Men nehe, då säger tanten på jobbrummet idag att det är helt meningslöst för mig att vara inskriven för att jag ändå inte kommer in i arbetsgarantin för att man måste vara helt arbetslös i 3 månader för att det ska gälla. Tror ni min handläggare har sagt något? NEJ? Han vet att jag har haft PISS med ekonomin och att jag hällst har velat slippa jobbrummet för att jag inte får ut något av det, plus att det kostar massa pengar för mig att åka in med bilen och parkera i stan. Men NEJ? Jag blir så trött..

När jag kom hem så tänkte jag att fan jag vill ta ut Mustangen. Så jag tog hjälp av pappa så jag körde ut hjärtegullet och körde in den i den stora logen. Väl där kollade vi oljan och automatlådsoljan och fyllde på det som behövdes. Vi kör med en riktigt fin race olja till bilen så att allt smors rätt och riktigt.
Efter den lilla servicen så la jag mig på det lortiga golvet för att byta den indre/mittre styrleden, eftersom att besiktningen sagt att dessa skulle bytas. Efter en stunds jokkande så konstaterade jag att dessa satt stumt som fan och det såg bra ut förutom att gummikopparna för smörjningen var lite utslitna. Så det slutade med att jag bara bytte dem.

Fan alltså vilken amerikarenovering denna bil är, snygg på utsidan men va satan är det bakom allt lull lull och tjaffskraffs? En skrothög faktiskt om jag ska vara ärlig. Nästa steg är att putsa oljetråget det var ju inte lite rostigt. Sen har även främre kofångaren börjat rosta i vinter med mera. Det är helt sinnessjukt hur ihop tjoffsat allt är....

Juste tog en liten sväng till skroten också och hittade en spoiler till den rosa mustangen. kommer bli sjukt snyggt.

Ikväll har vi vart på Mustang träff ute på johannisbergs flygfält och planerat sommarens aktiviteter med klubben. Så nu är sommaren fullproppad med grejjor, och jag har blivit ansvarig för att lägga upp information och bilder på hemsidan vilken ni hittar här: http://www.mustangclubsweden.org/content.php/341-Västerås

/ T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback