64- tankar

Bara apro på ingenting slog det mig när jag stod och borstade tänderna att fan jag måste se vilka framsteg jag gör mera och inte bara se det jag gör fel. Tillexempel att jag för någon/några månader sedan inte hade den blekaste om allt tekniskt biljokks som jag kan idag. Jag kan gärna stirra mig blind på att jag inte kan tillräckligt och att jag ibland får tjurpuppor som kommer in och tror att jag är en dum blondin som inte fattar något som dom kan klanka ner på (Bara för att dom har liten.....) Jag försöker så gott jag kan och jag har lärt mig obeskrivligt mycket på den tiden jag haft detta jobb vilket jag måste vara glad för och se.
Det är ju inte bara framstegen på Mekonomen jag tänker på utan allt jag har presterat. Fan hur många blir tillfrågade när man tar studenten att åka utomlands och jobba direkt? Och att tillägga är att han tyckte att jag verkligen skulle passa för jobbet som snorkelguide. ÄVEN fast jag då var LIVRÄDD för vatten. Hur kunde jag överhuvudtaget gå in i något sådant? Jag trotsade mig själv och besegrade en rädsla som jag alltid haft. Hur många gör det egentligen?
Och inte tala om betygen jag fick när jag gick ut gymnasiet. Kan inte vara mer stolt över mig själv, och med tanke på omständigheterna under det året så hade jag inte blivit förvånad om det hade gått sämre. Det hade vart helt förståligt. Det finns ju massa mera såklart men det var bara det jag tänke på just nu som jag kände att jag måste skriva ner. PEPP talk med mig själv kallar jag det, det är ju ingen annan som peppar så bra som en själv och som samtidigt är kritisk.
Och på tala om ingenting så är jag en otroligt lättroad skit. Vem fan sitter och as garvar åt sig själv och pratar med sig själv när man är påväg hem från stan? Jo JAG!

/ T



Kommentarer
Postat av: pappskallen

Sådärja!!! Det är ju det jag tjatat om i snart 20 år!!!! Man måste kunna se sina egna kvaliteer o brister för att kunna utvecklas! Well done!!!

2011-05-23 @ 10:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback